Pulvercity

Publicerar nu ett projekt av Freke Räihä. Delar upp det i två delar.

 

 

 

Automatisk dagbok;   2007-07-03 12:10 – 2008-12-10 08:18


 

Kaffe och gammal mjölk.

 

 

Svårt ruinerad, värker.

 

Du viskar om kissar på ansiktet.

Letar efter en anledning.

 

Kära du, skära du, bokdag, skära, tårtfitta.

Gud kan inte hjälpa mig komma närmare

 

du vet vad jag menar.

 

Gwrah!

 

Håll andan.

———————————————————-

Gurkmacka.

 

 

Fallos dräneras och tecknar över ditt ansikte.

 

Vi åkallar demoner från det förflutna

och dräper dem i ett slag.

 

Svoboda!

 

Jag tvättar dina fötter, älskare.

———————————————————-

Carneval.

 

 

Jag har inga könssjukdomar idag.

 

Faan, jag som hade hoppats på Syfilis.

 

Med kreativ galenskap och andra Absinthrelaterade sjukdomar.

 

Nåja, jag får nöja mig med att knulla utan skuldkänslor.

 

Påslakan är det nya svart.

———————————————————-

 

Fitta till frukost.

 

 

Ja du, det smakar sömn och gårdagens knull.

 

I dag får det bli att skala av sig några hudflikar och ersätta dem med kortison.

 

Bröt en månads nykterhet med lite vin i går.

 

Frågan i det fallet, är väl snarare om man saknar det.

 

Två citroner under armarna och en under pungen.

 

Mördar sakta ångesten med utökat självförtroende.

———————————————————-

Stuvad citronpeppar.

 

 

Krakad tuva lider i motljus.

 

Jag vattnar ofärden och glesnar i skogen.

 

Vad vill jag vänta på?

 

En ensam tupp tuppar sig gärna, men i slutändan vill också den ha en äggmacka.

-okänd källa.

 

Jag är hemma.

———————————————————-

Arsetoast.

 

 

Nervös och uppnös.

 

Hjälp.nu

 

Radikaliseringen visar sig vara en taskig barndom.

 

Skål.

———————————————————-

Helighus.

 

 

Ingen lever mer.

 

Eller brunsås heller.

 

Kyrkogården är var mans trädgård.

 

Vi doppar fingrarna i mansgrishorans kroppssvek

 

Du är trasig på överfarten, baby.

 

Väx upp.

 

Jag saknar dig.

———————————————————-

Fredag den 13:e.

 

 

Du är dunkel av självförakt.

 

Jag andas ut och du är borta ur mitt liv

 

jag saknar smaken av isbergssallad, men inget hos dig.

 

Vidriga, bortskämda snorvalp.

 

Jag hatar dig så innerligt att inget annat får plats.

———————————————————-

Månen är en brie.

 

 

Andas i dag, trots att jag inte behöver.

 

Snart leker solbrännan med lakanstygen.

Det är bra, det är ensamt där annars.

 

Hopplöst övermodig diktrad.

 

Väcker björnen, sover med fisken.

 

Hej, hej.

———————————————————-

Att duscha är att födas.

 

 

Inte inte.

 

Poesi är ett försök att vara dum.

 

Du är dum.

 

Jag väntar en stund innan jag kommer.

 

Jag väntar på dig.

———————————————————-

En känga.

 

 

Aj, vad gör du?

 

Nu gör det bara ont.

 

Faan också.

 

Faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan.

 

Tillbaka till verkligheten.

———————————————————-

Sötebröd.

 

 

Blod och salvia, med kärlek och kringla.

 

Jag har inget att säga.

 

Jag håller käften.

 

Du med.

———————————————————-

Laputa.

 

 

Hungrig…

HUNGRIG!!!

 

Osta tungan, fukta gommen.

Ja, men med dig.

 

Smeker en gurkskiva över dina kinder

nafsar en rädisa från ditt bröst.

 

En oliv i din navel.

 

Flämtar, mätt och belåten.

———————————————————-

Sojabacon och tofuomelett?

 

 

En cigarett röker en sallad till lunch.

 

Den äldre mannen leker med dina döttrar.

 

Infektionen sprider sig som en karcinorm.

 

Inget rostar under solen.

 

Inget stoppar flödet av avföring.

 

Utom avhållsamhet.

 

Eller en intravenös livsstil.

 

 

Ansvarig Minister

för: ”Kollegiet för avvecklandet av skuld”.

 

Han blir kattochlik och avvecklar sig själv i protest.

 

Själv bränner jag oavsiktligen ett hål i min skjorta

 

med en olivsallad.

 

Det går jävligt bra.

———————————————————-

Mögel på kaffeburken.

 

 

Väx, väx min sköna

 

mantelrörelse.

 

tyst sekund, håll andan

 

flyg, svartstjärna, flyg

 

regnbågen färgar luften omkring oss

 

träden står stilla av häpnad

 

och tysta som aldrig förr.

———————————————————-

Kukasier.

 

 

Rannsakar min kavajficka.

 

Tvättar min oliv.

 

Flyttar till en tygpåse, men inget känns tillräckligt.

 

Jag är alltför hemmastadd i min kropp.

 

Du också.

———————————————————-

Kokt med salt.

 

 

Regnar över mina variga tuttar i dag.

 

Trött och drömmer, jag vet inte hur man gör.

 

Blir det för mycket.

 

Vad vill jag med drömmen egentligen.

 

Jag dricker lite kaffe istället.

 

Det har hunnit bli gammalt.

 

Usch.

———————————————————-

Sammetskatt.

 

 

Idag finns inga händelser att rapportera.

 

Kanske: Jag rökte, åt, dammsög

runkade, duschade, rökte lite till, åt, rökte.

 

Ska upp tidigt i morgon.

 

Tingeling.

———————————————————-

Rulltårta.

 

 

Alla intryck blir avtryck.

 

Det går inte att reda såsen med skeden.

 

Längtar efter att få koagulera i en soffa.

 

Huden är torr som döden är fet på Droste.

 

Makt är oanvändbart i svaga händer

och våld i starka.

 

Choklad med vispgrädde, jag mäktar inte.

 

Sirap i brödet, inte.

 

Handdukstorka ansiktet när det blör, inte.

 

Inte, inte, inte.

 

Punchout.

———————————————————-

Korv på burka.

 

 

Ramlar ut med huvudet först.

 

Slickar mina fingrar rena från skam.

 

Smakar sött.

 

Ha.

 

Låser grinden efter mig.

 

Det är min trädgård.

 

Bara min.

———————————————————-

Spådd att bli grädde.

 

 

Din kropp har tiotusen rum.

 

Jag flyttar in i vartenda en av dem.

 

Låser du dörren.

 

Du ropar från långt in.

 

Jag letar efter nyckeln.

 

Men går vilse.

———————————————————-

Minnen.

 

 

Nu, när jag varit nykter så länge som jag varit

minns jag plötsligt varför jag började dricka.

 

Usch.

 

Jag vill ner.

———————————————————-

Jag introducerar:

 

 

Leker tafatt med din blick.

 

Smakar din nacke.

 

Verkligheten är överskattad.

 

Så du får kvida när jag berör dig.

 

Så du får flämta obscena måsten i mitt öra.

 

Du är havande med mina drömmar.

———————————————————-

Att runka.

 

 

Graaaaaaaaaaaaaaagh! ! !

 

Va faan gör du?

 

Jag ruttnar, äcklas och skär ut smärtan.

 

Kvar finns några gamla olivkärnor.

 

Jag spolar ned mina bebisar i toaletten i stället.

 

Inget är sant nog för mig, lögnerna ljuger som jag hoppats på.

 

Sitt inte bara där då!

 

Döden är en sekund närmare, kom.

———————————————————-

Toalätt med diarätt.

 

 

Drastiska åtgärder krävs.

 

Händerna skakar, en alkemisk vibration.

Luna talar:

 

Ögonskärvorna bryter allt ljus till oigenkänslighet.

Består, gör det vita.

Blind och omöjlig.

 

Fenris talar:

 

Inte mycket kvar nu, jag längtar efter dig.

 

Helgrid talar:

 

Gör det rätt den här gången, du behöver inte ge upp.

Hon talar med en tom man.

 

Det är jag.

 

Jag sover enögd eller inte alls.

———————————————————-

Nej.

 

 

Forsen stannar upp av Gorgonernas blick.

 

Det är fullt tänkbart.

 

Lingondricka kan stanna ditt hjärta som bara en kyss kan.

 

Du kan hålla min hand om det gör ont.

 

Det går bra.

 

Vi kan älska med varandra

 

från varsin sida av ett fullt rum.

 

Jag kan drömma om dig.

 

Jag kan faktiskt drömma.

 

Jag har världens renaste kuk.

———————————————————-

Rubrik.

 

 

Nykterhetstest: OK.

 

Kaffe på Kaffebar: OK.

 

Biblioteket: OK.

 

Byta lakan: OK.

 

Duscha: Snart.

 

Få säng: Mellan 15 och 19:00.

 

Kaffe: När han slutat jobba.

 

I övrigt är det lite molnigt och jag har bara filsingar på mig.

———————————————————-

Tungvikt.

 

 

Crap! och ohelig ringvals.

 

Jag tankar på med rutiner, det smakar illa.

 

Alla har gått och lagt sig, men ingen sover.

 

Med viss ansträngning bänder jag upp min bröstkorg.

Allting trillar ut.

 

Jag måste städa.

Torka golven.

Tvätta en förstörd skjorta.

 

Skitstörigt.

 

Alla ljuger, jag också.

Det är normalt.

 

Mina händer darrar av adrenaliner.

 

Jag orkar inte.

 

Vad ska jag säga?

 

Varför inte.

———————————————————-

Herr von Doom.

 

 

Regnar, klöser, kokar.

 

Väntar, hatar, hoppas.

 

Kliar, kliar, kliar.

 

Invokerar, fast jag inte har tid.

Stulen tid.

 

Gamla fotspår nöts över torget.

 

Skorna nöts och samtalet.

 

Rättvisaren står på 14:18, vem vill dansa med mig?

 

Jag väntar på sekundernas dödsdrift.

 

Var är jag?

———————————————————-

 

2 Responses to “Pulvercity”

  1. Nina Ahlzén Says:

    Fanatiskt, fantastisk tripp. Man tackar sådär fint.

  2. Vilket bra sätt att beskriva saker och ting!

Leave a Reply

