när skall njutningen straffas med döden?


Bjuder nu på den avslutande delen i Freke Räihäs bängliga, underliga, enhetliga, intressanta automatiska projekt. Vill passa på att tacka Freke och önska honom välkommen tillbaka.Vill också upplysa er om att Freke nu är lite i det så kallade ropet, och att ni kan beställa boken här: http://www.kingink.se/forlag/boklista.html

Riolin.

Oändligt vattenfall fyller haven.

Molnen.

Jag spelar Allan.

Jag behöver en gasmask.

Hjälp.

Det är så svårt att andas.

Mina spår är ihopvirkade, bara saxen hjälper.

Ondskan skrockar.

Han krymper till intet.

Skitdrygt.

Och tid tar det med.

———————————————————-

Rotklämma.

Fångad!

Ansikte mot duken.

Ögonblick snärjt ur tiden.

Jag är vacker.

Festligt.

Luktar gott gör jag också.

———————————————————-

Kanalje.

död och hunger letar sig upp i halsen

ytan är kall, ögats blick också

inget har något värde, inte värdet heller

inte inget

faller för ett stup

ont gör det

Ditt morgonkaffe är på väg.

———————————————————-

Vänligt inställd.

Orden stockar sig i halsen

som av en alldeles för stor kuk.

Krypandet börjar i ryggslutet

och tar sig ut genom ögonen.

Jag faller handlöst omkull på hallgolvet.

Spännande, eller hur?

Mer kaffe.

———————————————————-

Idioten, jag.

Automaton.

Fabrik för framställandet av olycka.

En mina nedgrävd i sängen, i skafferiet.

Rusar in i samma vägg flera gånger om.

Inget har man lärt sig.

Underkänt i alla ämnen.

Kom i alla fall upp ur sängen i dag.

———————————————————-

Så mycket att det inte går att smälta det.

Behöver.

Jag kan inte skruva på kranen, den har rostat ihop.

Rören är adamanta nog för att hålla.

Självsamhet, så jag inte kastar mig över någon.

Vem som helst.

Det handlar inte om rätten att leva längre, det handlar om eld.

”Buy me a drink and I´ll tell you a story”.

7 minuter från kollaps.

På dessa sju minuterna hinner man mycket.

En cigg, en flaska vin eller både och.

Kräks snart, så håll vägen till toaletten fri.

———————————————————-

Raderat.

För att inte stöta mig med min omgivning

är stora delar av denna .txt raderad.

Jag använder mig av radmarkering och DEL-knappen.

Jag saknar inget som lämnar mig.

Det saknar inte mig heller.

Tingens ordning.

Jag behöver en cigg nu.

———————————————————-

Puss.

Ren och radikal.

Dansar till Shakira i min lägenhet.

Jag slår i allt möjligt, men lägenheten växer och

jag väver drömmar omkring mig.

Kanske lite grytväxt sen?

Vi får se.

———————————————————-

En cykeltur.

Tog fel väg hem, kom rätt.

Du först.

Tankarna vindlar på taket.

Som en trubadur.

Trött.

———————————————————-

Bydlo-dubbelmärkt.

Inget i dag.

Flaskan i glaset, hej!

Truten full av hat.

Längtar efter tystnandet, det går bra.

Enigma: Illusionen av frihet.

Jag skriker rätt ut.

Det går bra.

Eller hur.

———————————————————-

Fattig.

Fansvärk.

Koloss i ögonen.

Cysta i halsen, som ett i hopknycklat sugrör.

Vid medvetande.

Käften torr som tvål.

Hjärnan tjänar på att dräneras.

Kanske i morgon.

Annars vet jag inte.

———————————————————-

Namn.

Is i vin i senap i tomhet.

Vi leker inte.

blugiuitrbåö¨

ö¨

ohjknfdvbfrd

gfdbgå’

pkte

grbw

Mer kaffe.

———————————————————-

Höga kängor.

Ögonen sägs vara en spegelbild av själen.

Är det därför jag bara ser med ett öga?

Nåja.

Dem om det. Dem om det.

Heligt är lagens ord: frihet.

———————————————————-

Ruinerad.

Upp och ner, inget bostadsbidrag.

Lite brysselkål och tjall på linjen.

Konstig dag, vi kramas.

Oleck oleck oleck.

———————————————————-

Torkar in.

Snoret.

Blodet.

Osten.

Krämen.

Sen vittrar det bort.

Bra.

———————————————————-

Inte.

Rullar in inte kan så vill och men så vi kan kan kan.

Ha!

Antikbalja: Gamla Saab:en jag saknar dig.

Vi ses på skroten.

Puss.

———————————————————-

Tarvligt.

Aj, det är onsdag.

Det enda som lockar är ett svart, fuktigt hål.

Va faan nu då?

Har inte tid.

ctrl+alt+del.

Hank Williams är ok ändå.

———————————————————-

Jag ger er.

Tomhet. Ni verkar behöva det.

En jobbig helg är inte själ nog att fly.

Är folk gjorda av tårta och gräddbakelser kan man tro, eller?

Halspastiller leker förkyld kristendom i fem bloss av nervknippet.

Vi behöver inte låta dem som vill runka av sig i oss

få sin vilja igenom.

Vi behöver inget.

———————————————————-

Kutan upplevelse.

tio tusen röda rosor.

tio tusen rum i min själs slutprodukt.

tio tusen nålar i formation.

tio tusen rebeller.

tio tusen druckna glas.

tio tusen odruckna glas.

två osjungna sånger.

———————————————————-

Bernadotter – I din grav.

Bristen brister som en förhoppning om mer gröt

ha, ha.

Karl-Engelbrekt promenerade till Livs och köpte cigg, aj, aj, aj.

Du skulle ju sluta.

Jag har precis börjat börjar han. Jag.

Det gör inget, jag behöver ett behov.

Turbulens är ett glas i väggen och en flaska i halsen.

Jag ska baka bröd nu.

Puss.

———————————————————-

Ms Bruk.

Tomheten kickar.

Vill ta mig ut ur mitt skal.

Det går inte.

Att försöka gör ont.

”Jag ville andas rök”.

Knyter näven mot min spegelbild, han tittar på mig med förakt.

Vi borde försöka komma överens.

Men vi är nog för lika.

Det går inte länge till.

Lycka till!

———————————————————-

Måndag.

Känns som om det kvittar.

———————————————————-

Oj, huvudvärk.

Knaster, det blixtrar.

Jag blir törstig.

Trött och krampar i hela kroppen.

Har någon en Ipren?

Eller en öl?

Eller en kram?

”Gnäll”.

———————————————————-

Vad för något.

Jag njuter av mig.

Maten smälter undan.

24 h till mig.

———————————————————-

Karcinorm.

Jag kan dammsuga.

Eller se på en film, kanske läsa eller skriva.

Jag kan sova.

Ahh, Livet är bara stålar och slynor.

Det är helg för mig i dag.

Jag ska vattna mitt magsår och runka i motvind.

Och det ska bli skönt.

Och du ska älska mig för det, annars lämnar jag dig.

———————————————————-

Hänger från taklampan.

En darrning på rösten.

En gammal vän.

Vodkan gör ont när den river bort min skönhet.

Ytskiktet tappar fästet och likvideras i duschen.

Antar den hängdes maktposition.

Värdegrunden visar sig vara kvicksand, att drunkna i.

En darrning på hjärtat.

En anslagen sträng.

Vissa dagar väntar man bara på dödens frihet.

———————————————————-

Knuten och piskad.

Stjärnans fixpunkt, dess nexus

är mitt knullchakra.

En blixt drar över min kropp som från klar himmel.

Händer och fötter, knutna som i bön.

Jag klär i min födelse.

Du fyller mig, år och minuter lika.

Bilden vi ritar, kunde vara en ögla.

En hängd mans krok.

Jag är långt inne i dig och dina andetag är mina.

Vi är bara en hårt anslagen sträng.

Vi är väl förberedda.

Vi är redo för allt.

———————————————————-

Oantastbar.

Det har gått necros i mitt hjärta.

Jag har omvälvt det med guld

och ett skyddande lager av svenskt stål, aj.

Min andlighet är en karcinorm av smutsiga begär.

Allt jag älskar gör ont i dig.

Min hand är oprecis som mitt fokus.

Min kropp svider av självföraktets utplånande glasrevor, aj.

Grubblar du över din roll, så är du min blåa ängel.

Blondflätad och fri.

Jag drömmer.

Men det gör ont för att jag är så ovan.

Aj.

Min dröm sätter ålderns revor i våra ansikten.

———————————————————-

Äckel-päckel.

Bankar handen in i en vägg

tills dess att den inte går att använda längre.

Ögonen torkar ut av för mycket tårar

och samlas som aska på badrumsgolvet.

Gamla visor med sorgsna minnen tvingar sig på mig.

Knullar mig.

Jag försöker stå upp, men det går inte.

Ligger på golvet och skakar istället.

Det är kallt på golvet.

Suck.

———————————————————-

Kaka.

Tårtbotten av fluffiga moln.

Fyllning av frasiga löv.

Som garnering: Solen, havet och lite kaffesump.

Tada!

Nu ska jag bara hitta någon att äta den med.

———————————————————-

Grymhet.

Kavlar ärmar som en vetedeg.

Smeker ansiktet som en älskad.

Suger fimpen, som vore den något.

Jag kan visst det tappa koncepterna.

Aj, på tårna.

Aj, sa jag!

OK, du behöver inte lyssna.

Thelema.

Jag är inte bara en glassko i ett glashus.

Jag är inte bara en träsko i en valfri punchveranda.

Crap!

Det är ok.

Det är sisådär.

Det är i vanlig ordning.

Jag kan inte andas längre.

Auch!

Dig.

———————————————————-

Mr. Entropi.

Ur entropi, ur mörker och ljus.

Operativsystemet är tillverkat för att gå dig på nerverna.

Kapitalets hämnd, i ledband med Kvällspressen

och TV-underhållning 20xx.

Jag ser att du har gjort gott.

Men du ska veta att det inte räcker.

Annars är allt väl, mätt på ost och broccoli och snart lite röksugen.

———————————————————-

Fru Död.

Livgivare, jag hyllar dig!

Kniv i bröstet, kuk i munnen, jag hyllar dig.

Brev på posten, jägermeister från en klar himmel, jag hyllar dig.

Seger, jag hyllar dig.

Jag är hungrig.

Jag är fet igen.

Hängsnara, 9mm, jag ger inte upp idag.

Bla, bla, bla.

———————————————————-

Jäst ångest.

Ögonen kliar, allt.

Kön stympas, världen.

Bomba, bomba hela remsan

och bygg en parkeringsplats.

Under tiden fittparkerar jag hemma i lägenheten.

———————————————————-

Spökhus.

Inväntar så lite som möjligt.

Inget händer.

Orakat växer vinet i mitt badrum.

Fjolåret hinner inte med.

Min döda ande manifesterar sig som en infektion i rumpan.

Jag kliar.

Ett extra lager damm över ditt förtvinande känsloregister.

Välkommen till ingenstansistan.

———————————————————-

Krig.

Inget händer.

Inget, inget.

Eden transmuteras till Jahves paradis:

Helvetet på Jorden.

Odens ena öga gråter, som mitt eget.

Ärrlinjerna är grusvägar mot Självet.

Jag tar en ragnarök och skrattar.

Lungorna brinner.

Inget händer, inget.

———————————————————-

Närbild.

Skuggor, inflammation och vävnad.

Grymheter jag, ljuder skallra och trumma med horn.

Kvaser profetiade om hav.

Vi seglar broder.

I havet syster.

Ringar märker mig och kniv, pussel.

Tyger sveps om mig.

Dess betydelser är dina.

Vi delar.

Jag kan se dig.

———————————————————-

Krigarblod.

Skratt och hån.

Blod tappas från mig för att registreras.

Mina lösen är allmän observation.

Mitt hjärtas passioner hänger i rockslaget, för alla att se.

Min sträng är stilla.

Min smed är förlorad

inget kan skydda min kropp.

Min musik är borta

inget kan skydda mina tankar.

Mitt blad är slött

inget kan dra blod från mina fiender.

Jag rasar, i bärsärk av bomull.

———————————————————-

Ruggigt snygg.

Perfekta former och intressanta fördjupningar.

Svallande och välfriserat över hela kroppen.

Genomträngd och invikt omvartannat.

Vi älskar persikor.

Jag slickar ur grottan och planterar en kärna.

Jag duschade ensam i morse.

Jag längtade efter suget.

Kaffe är istället och en ensam Petteröes.

———————————————————-

Kåt på min lärare.

Fantasin är uppfylld.

9 999 kvar.

Slutat hålla räkning.

———————————————————-

Innesluta, interagera.

Handsken ligger kvar på golvet för att ingen kastat den.

*SNORK*

———————————————————-

Pappa och penna.

Ristar, tatuerar över mitt skrivblock.

Konstellationer, ikoner till sammanhang.

Meningsfull på gin och juice, som vore jag helst nykter eller ännu fullare.

Kaffe funkar bättre, med eko-mjölk.

Hellre soja.

Eller punsch.

Vodka är bättre, minns du.

Med kanelbullar, jag reser till Sthlm.

Skär in den.

I papper och mig och allt jag kommer över.

Jag var väldigt ung.

Mitt hjärta är fortfarande en klämd ost i en läderpåse.

Jättarna omkring mig går inte på bluffen.

Trots att jag kan ljuga så bra.

Jag tror på konflikten.

Karva, karva.

Karva tauti.

Varm chocklad gör ont och lökbitar i köttbullarna.

Men mest på korna.

Jag vill.

———————————————————-

Månen är dagen.

Tihi!

eller:

Bwahahaha!

Knorr.

Repstugan har lämnats åt mig.

Du torkar bort från mina läderremmar.

Mina knutar.

Borde gå på stan och köpa en linjal.

Vi har tiotusen rum, varav åtminstone ett är ett kök.

Någon ropar. Det är Broccolin, adjö.

Tihi.

———————————————————-

Rebus, Gånglåt.

Letar, rotar, travar och svänger.

Forsen stormar och regnet strilar.

Hava väntar, vinden talar.

Packning för denna utflykt:

Rögad ost, rågat bröd och färskad frukt.

Torkad juice och torkad juice som sprudlar.

Vi knyter och binder.

Knäbäckar för dig.

Bjuder till vals.

Spelar du?

———————————————————-

Erektus.

Sparar, spånar.

Viger, niger est.

Sov hela natten med TV:n på.

Vaknade till valet i AFS.

Nu har jag inget tvättmedel som funkar.

Ja, ja.

Ja, ja.

Fet och sur kände jag mig också.

Svordomare och lokaler av svett och stress.

Buh!

———————————————————-

Febrig.

Sola skin.

Det går bra.

Snuvar mig mest.

Bluä!

———————————————————-

Torsdag.

Ingen dagbok i dag.

Gå ut i solskenet i stället för att sitta där framför datorn din jävel!

———————————————————-

Inre mörker.

Du måste nog vilja se det

och med allvarlig röst få mig att förstå.

Men jag kan inte ta tillbaka det när det väl är ute.

Jag kan inte dra tillbaka.

eller

Kniven ur skidan.

———————————————————-

Fredagsvaka.

Det undermedvetna tränger sig ut och krossar mig.

Normalt sett gör det ont.

Det är lite mulet ute och jag är trött.

———————————————————-

Såå trött.

Huvudet är så fyllt av skit

så jag vet inte om det kan komma ut några tankar alls.

Suck!

Har någon en glasskopa eller något?

———————————————————-

Definition.

jag är en knulldocka.

jag är en slasktratt och hinken under.

du är trygg och jag är mindre värd.

det är viktigt att du får säga ditt, så länge du slipper lyssna.

eller bry dig.

ja, jag är bitter.

med halsen full av galla.

ja, ja. Jag vet!

men jag är inte gjord för att hålla avstånd eller skilja på känsla och tanke.

Allt gör ont i mig.

———————————————————-

I dag är jag dyster.

Något klämmer mig mellan ögonen

och odlar grus i dem.

Hela skalet är en enda stor klåda

och det stinker illa om det.

Underredet är i sin tur en oformlig massa

och motor och övrigt bagage bara diarre.

Vem fan bryr sig.

Jag önskar mig en mjölkchokladpenis.

———————————————————-

Interstellär.

Våra ord är, som vore vi stjärnor.

Ojsan då.

Det blir inget mer.

———————————————————-

Ojsan då.

Hum, hum, hum.

Äsch, jag tar en kopp till…

Vill du ha?

Jag bjuder.

Puss.

———————————————————-

Coka Coloniseringen.

Skit, fitta, röv.

Jag behövde bajsa.

Himmel, lungor, bankkonto.

Jag behöver ett bloss till.

Cancer, blödning, negerad karisma.

Jag river flikar från mitt skal.

Äckelfetto, panik, trillar.

Jag är hungrig igen.

Blind, uttorkad, döende.

Jag tar en öl till.

Håll käften, krossa näven mot mitt hjärta, bryt mina armar mot revbenen.

Jag har inget mer att säga.

Jag är döende, synd.

Men fullt förståerligt, jag är ju född igår.

———————————————————-

Ritalin.

Hmm… Får inte användas av alkoholmissbrukare.

Smaken är det inte fel på heller.

———————————————————-

Kanna Kaffe och ett halvt paket.

Versalerna knyter ihop sig.

en råbandsgord.

Ögonblicket fångar sig.

Vi minns för eviga tider.

på balkonggolvet och ett välbehag i regnet.

Vi är ensamma, vi är samma

vi tar oss in i varandra.

Vatten strilar och jag blir knäsvag, över dig.

Du har fångat min andedräkt, och den är vackert sydd.

Vi solbleker den och inget är sig likt.

———————————————————-

Uppdatering.

Spänd som en jävla spiralfjäder.

Rycker och darrar.

Var är av-knappen?

Jag andas ohälsosamt hårt och blodet rusar med tunga fötter.

Kan inte citera en Danzig-text, kan ingenting.

Standby-knappen finns redo i skåpet, men jag orkar faan inte.

Gör du?

———————————————————-

Löper.

Keruben har bara en vinge och kan bara flyga i cirklar.

Jag letar efter en ljusglob under min säng.

Trots hungern kan jag bara smälta rök och kaffets brand.

Hela jag darrar.

Jag kan inte sluta.

———————————————————-

6/8-08 e.v.

Nykter.

Vaken.

Röker.

Cyklar.

Kaffe.

Skriver.

Strömavbrott.

En macka.

Allan.

Röker mer kaffe.

Väntar.

———————————————————-

Sköldkörtel.

I dag ignorerar jag mina inälvor.

Va faan.

Läpphelvetet är inflammerat oxå.

Kukhelvetessatan, jävel.

Om du tar livet av dig ska jag pissa lättöl på din grav!!!

Gubbjävel.

Kajalen drar mörker över mina ögon.

Annars går solen upp som vanligt i morgon.

För de flesta.

———————————————————-

Tid.

Jag hatar, pratar, sakar och försakar.

Kan man eftersaka frågar du?

Klart.

Välkommen till verkligheten!

Nu går jag.

———————————————————-

Upptag.

Gudars könsord!

Ingenting verkar.

Allt är för mycket.

Lite mitt i mellan tack?

Inte det?

Gudars namn och könsord!

Ser du inte att jag försöker!

Nu dör jag , nu, nu.

Nu.

———————————————————-

One Response to “när skall njutningen straffas med döden?”

  1. Det här var fantastiskt att läsa, Freke Räihä och Fritz.

    Tack.

Leave a Reply

